marți, 13 ianuarie 2009

The golden arrow

De doua zile Klin imi zice despre "story of stuff" un documentar despre ce se intampla in sistemul nostru de productie si cum ajung produsele la noi in supermarket pentru ca noi sa le putem cumpara. Azi mi-a dat si linkul si am ramas profund impresionat de poveste si de nivelul de detaliu si am vazut documentarul din cap in coada si am hotarat sa fac ceva in aceasta privinta, in privinta faptului ca sistemul nostru ce productie si consum e unul liniar si ca in acest moment ni se promoveaza consumul mai mult ca niciodata, si ca in curand nu o sa mai avem ce sa consumam si o sa murim de cald in propriile noastre case.

Deja se intampla o groaza de lucruri si mi se pare ca sistemul in care traim are scopul sa ofere avantaje unor grupuri de oameni, oameni care traiesc mai bine si de pe spatele muncitorilor de rand, si ca muncitorii de rand prin faptul ca nu sunt educati si ca nu au optiuni, singurul lucru pe care il pot face in mod general e sa faca parte din acest sistem, atat ca si producatori, muncitori in fabrici, cat si ca consumatori. Pe de o parte muncitorii muncesc si sunt platiti cu mult sub ceea ce ar trebui sa fie platiti si muncesc in medii toxice si pe de alta parte cu putinii bani pe care ii primesc, se duc in supermarketuri si cumpara produsele pe care alti muncitori le-au facut uneori la niste preturi mult mai mari decat preturile de productie, si consuma sau folosesc acele bunuri sau produse care sunt de asemenea toxice. Asta e un fel de lose-lose situation.

In acest sistem muncitorii sunt ca niste sclavi fara rasa si fara culoare si cei ce ii controleaza sunt ca niste sefi de mosii ce nu vad nimic in fata ochilor decat sa mentina controlul asupra muncitorilor, asupra sclavilor.

Documentarul nu are o nota asa de sumbra, va recomand sa il vedeti sa invatati cum am invatat si eu cum sunt produse alimentele si produsele de consum ce le cumparam zi de zi. Sa aveti distractie(adica "have fun")"


Link: http://storyofstuff.com

Niciun comentariu: